Logo Letiště Šumperk
15. Jarní pohár Jeseníků 2019
Jarní pohár Jeseníků
1.5.2019 - 11.5.2019 - Letiště Šumperk

Soutěžní den 5.5.2019

Den  | 1.5 | 2.5 | 3.5 | 4.5 | 5.5 | 6.5 | 7.5 | 8.5 | 9.5 | 10.5 | 11.5 | 
 
Meteorologická situace >
Fotogalerie >
Pořadí na Gridu >

10:55|Bowling

Jak již zaznělo na briefingu, tak dnes večer se chystáme na bowling do podniku Bluestar, kde se povedlo zarezervovat tři dráhy.


10:17|Po Briefingu

Máme po briefingu, vzhledem ke střední a vysoké oblačnosti, která by se tu měla držet po celý den, je dnešek vyhlášen jako neletový, či chcete-li, odpočnikový. Zítra je dle Jacka šance 40/60 že se nepoletí, nicméně počasí se mění s každou hodinou, jasno bude zase až ráno... 

 


08:54|Grid? Klub? Kombi? Chroust?

Jelikož nás sleduje také lajcká veřejnost, kterým pravděpodobně nějaké pojmy, které se zde hojně ve zpravodajství objevují, moc neříkají, je dnes ideální čas na to některé z nich opět po roce objasnit, dokud na letišti panuje klid. 

Grid na 18 - seskupení větroňů připravených na vzlet, na dráze 18, jež je daná magnetickým kurzem. (V Šumperku máme ještě dráhu 36, dále 06, která se používá pro přistání vlečných letounů a 24) Jak vypadá takový grid na dráze 18 můžete vidět níže na fotce z dronu našeho sportovního komisaře z prvního dne závodů.

Klub vs. Kombi - nebo takzvaná klubová a kombi třída. Do klubové třídy patří méně výkonné větroně a není u nich povoleno během závodů plnit křídla vodou. Do kombi třídy patří výkonější větroně, vždy letí delší trasu a z důvodu zvýšení rychlosti klouzání plní závodníci jejich křídla před startem vodou, již před přistáním zase vypustí. 

Chroust - "průzkumný" větroň, který před hromadnými vzlety ověřuje podmínky v místě vypnutí a hlásí, jestli jsou tam již stoupavé proudy. U nás většinou dělá chrousta meteorolog s našim Astirem. 

 


08:35|Rekapitulace včerejšího dne

Tak kombi třída včera platná opravdu byla. Klubovka bohužel nikoliv, ale nechybělo moc. Největší bojovník byl včera Tonda Pilát, který v době, kdy ostatní už dolétávali, šel teprve do pásky. Nakonec před 6 přistál v Moravské a chybělo mu 1,5km k tomu, aby mohl být jeho let brán jako platný. Druhým smolařem byl Pěťa Koláček, kterému chyběli 4 kilometry. Takže 5.5 kilometru nás nakonec připravilo o další platnou disciplínu pro klubovou třídu. Ale kdo by čekal, že se po předpovědi z pátečního večera skutečně poletí...? 

 

 


07:34|Dobré ráno

Dobré nedělní ráno ze Šumperka. Zatím neskládáme, v 10 proběhne briefingu...



Fotogalerie